onsdag 6 oktober 2010

Prao, Dag san

Tyvärr har jag inte hunnit göra teckningarna till idag men flickorna blev inte ledsna för det.
Idag jobbade alla med unikum. Det var kul att få se på vad småbarnen gör på unikum eftersom dom inte har betyg eller så höga mål att nå upp till. Jag passade på att kolla min frånvaro på dexter, men det verkar inte som man har orkat fylla i alla tider. Mitt när jag skulle hjälpa en söt liten tjej med hennes inloggning blev det brandövning. När vi gick ut till vår "samlingsplats" så såg jag Emelie S och Astrid ute på skolgården. Jaha, tänkte jag. Sen gick vi in och hann inte jobba så mycket mer med unikum sen blev det då matte och alla ville ha min hjälp, dom som behövde hjälp dådå. Sen så snackade jag en kort kort stund med Astrid och Emelie sen blev det rast. Där lekte alla barnen tjuv och polis medens jag kollade på när jag gungade. Sen blev det en liten lässtund för dom allra minsta och sen cyklade jag hem och åt lunch eftersom det var torsk i skolan, usch.
När jag hade cycklat tillbaka fick jag den stora äran att öppna dörren till gympa salen och till och med hålla i uppvärmningen. Sen hjälpte jag några tjejer med pingis och lärde några att hoppa i kors med hopprep.
Sen blev jag rastlös och började rita, det tog sitt pris och jag har i läxa att göra 8 teckningar tills imorgon. Vad är det med småbarn och teckningar egentligen?
slut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar