måndag 4 oktober 2010

Prao , Dag ichi

Allt började med att jag fick en timmes sovmorgon än vad jag får om det skulle vara vanlig skoldag.
Jag satt vid datorn en halvtimme. Sen sprang jag runt i hela huset och letade efter cykelnyckeln.
Jag kom i alla fall i tid till Piraten skolan ;) Gud vad allt var litet, man kände sig nästan som Gandalf när han kommer på besök hos Bilbo Baggins i första sagan om ringen filmen.
Där blev det lite missförstånd, hehe. Jag ville vara hos treorna men fick lapp om att jag skulle vara hos ettorna.
När jag kom till skolan visste inte första klass läraren ( Olof) att jag skulle vara hans praktikant eftersom han redan hade Johan i 9D.
När vi går ut i korridoren kommer Lena Jonsson ( treornas lärare) och typ frågar om jag vill vara i hennes klass i stället, vilket jag då sa ja till eftersom det var vad jag ville från början.
På morgonen var det samling vilket varade i ca 45 min eftersom ALLA ville berätta om deras helg xD
Det var lite kul att lyssna på faktiskt. Efter det hade vi svenska och där behövdes jag inte så mycket så jag gick mest runt bland alla och lyssnade på när dom läste. Efter det var det rast. Jag kollade på när nästan alla barnen lekte "under hökens vingar". Jag gick runt och hälsade på olika lärare som inte jobbade där när jag gick i sexan. Jag blev chockad när Ingrid Jönsson kände igen mig. Jag menar, jag ser inte ut som jag gjorde i sexan och jag hade inte hennes i något ämne ens. Lena Wall , min gamle lärare kände dock såklart igen mig men inte Helen Malm Möller ( ja, hon jobbar fortfarande på skolan) Och hon var ändå min matte lärare i tre år. Efter rasten var det matte. Det var då utfrågningen började. Hur lång är du , vad heter du, hur gammal är du, hur många går i din klass, kan du räkna upp alla i din klass osv ända in på lunchen. Och då var det något ( äntligen) orientaliskt. Vårrullar med ris. Sen Pratade jag med Lena efteråt och där slutade min första dag som lärare praktikant 12:30 .

4 kommentarer:

  1. Haha! Kände inte Helen igen dig? Omg.. fast ja hon är ju ganska ehm.. ja du vet.. haha! Vad sa Lena? Typ "Kul att se dig Clara" och gav dig en liten skrynklig russin kram? Haha!

    SvaraRadera
  2. Clara

    Trevligt att du är så aktiv på din blogg och roligt att läsa om din första PRAO-dag.Visst är det väl en go ålder? Minns du något specifikt från din egen klass när du gick i 3:an? Jag ser fram emot att läsa om dina dagar resten av veckan.

    SvaraRadera
  3. Hej igen

    Har inte fått in dina personuppgifter och därmed inte fått någon mejl till dina föräldrar, jag vill att du idag kollar din UTB-mejl eftersom jag har skickat tider för utv.samtal.
    har även scannat in din logga!

    SvaraRadera
  4. till Astrid: Nej, som tur var gav hon inte mig en russin kram men ja, hon sa typ " kul att se dig" hur e det?" och så ;)

    till Tina: Ja det är en jätte härlig ålder och jag kommer ihåg när vi gick i trean och vi byggde upp massa dinosaurier av gips. Förlåt att jag inte lämnat in mina person upg, men jag kollar min mejl ;)

    SvaraRadera