lördag 12 mars 2011

Japan!!

Herreguud! jag satt hemma och kollade på TV hela dagen igår efter jag kom hem från stöten och gissa vad man hittar på Nyheter, BBC och CNN och massa andra kanaler. Att Japan är nästa helt förstört.
Hela landet brinner, tsunami och jordbävning *sad face*
Jag som verkligen älskar Japan satt i chock tillstånd nästa hela dagen. Och tänk vad som kommer hända!?
Vi måste ju hjälpa dom på något sätt ju!! och att starta en grupp på Facebook kommer inte att hjälpa, det säger jag bara ( men jag gjorde det ändå ).

Japan har gett oss, eller mig så mycket.
Coola kläder
Mobiler, nintendo, andra spel och annan teknologi.
Manga

Japanerna kanske var hemska under WW2 men efter det har dom varit underbara.
Man hör aldrig och massmord, bombningar eller liknande saker från Japan.

Så varför händer detta just Japan, mitt Japan!!!

1 kommentar:

  1. Ja, det är en oerhörd tragedi som dessvärre inte har avtagit. Det rapporteras hela tiden om nya skalv och det faktum att delar av ett kärnkraftverk exploderat och det förväntas ske något med ett till. Människor är utsatta för strålskador och hundratals har behövt evakueras. Mat börjar ta slut m.m. Jag kommer lägga in på bloggen uppgifter om detta och min tanke är att vi under veckan ska arbeta med det.

    SvaraRadera